
De kracht van ons bedrijf is groupage en deelladingen naar alle bestemmingen in Italië, inclusief de eilanden.
De Scania 500S MEB is de vijfde in de serie die ons wagenpark komt versterken. Ze staan op 315x45x22,5 banden. Dan komen we met onze Berger trailers op drie meter binnenhoogte. Deze Berger trailers zijn aangeschaft omdat ze maar vijf ton wegen. Samen met de Scania 500S op lichtmetalen velgen komen we dan op 13 ton leeg. Zo houden we 27 ton laadvermogen (internationaal) over.
Ook twee Scania R410 LNG met een laag chassis zijn gekocht. Daar is de schotelhoogte één meter met 295x60x22,5 banden. We hadden aanvankelijk het idee nog lagere banden eronder te zetten maar dan zou de bodemvrijheid met die LNG tanks toch wel heel bedenkelijk laag worden. Dus daar hebben we vanaf gezien. Maar vanwege het lage chassis durven we er voor de meeste ritten zo ook wel een megatrailer achter te koppelen. Beide LNG-voertuigen rijden vast in Nederland in combinatie met koppelwerk veelal naar Binzen. Deze trucks tanken vol in Sevenum en kunnen dan heen en weer. We zijn met LNG gaan rijden omdat we, richting de toekomst, een begin willen maken met alternatieve brandstoffen. Met een 150 duizend kilometer per jaar en het Mautvoordeel van twee keer in de week op en neer door Duitsland hebben we, denk ik, echt een businesscase.
Lees het volledige artikel hier.
Comentarii